Ons verhaal

Kinderen zijn de toekomst. Het zijn gevleugelde woorden. En niet zonder reden. Kinderen zijn immers de leiders van de toekomst. De leiders die er zelf voor zorgen dat zij straks ook in een rechtvaardige, veilige en gezonde wereld leven. Op die rol bereiden wij onze leerlingen voor. Wij geven hun een toekomstbestendige basis voor een duurzame wereld. Díe wereld is hún toekomst!

Een sterk fundament

Wij geven onze leerlingen een sterk fundament waarop zij zich verder kunnen ontwikkelen. Een fundament dat bestaat uit actuele kennis en toekomstgerichte vaardigheden. En misschien nog wel belangrijker vinden wij dat onze leerlingen leren om zich thuis te voelen in de wereld, zodat ze vanuit hun eigen waarden kunnen kiezen hoe zij hun leven willen leven en hoe zij van betekenis voor de wereld willen zijn.

Toekomstbestendig onderwijs

Vandaag de dag kent onze wereld uitdagingen waarvan we zeker weten dat die in de toekomst minstens zo groot zijn. Denk aan uitdagingen rondom klimaat en zorg. Deze en andere grote thema’s krijgen in onsonderwijs volop de aandacht. Want kinderen die weten wat er in de wereld speelt, kunnen die zelf beïnvloeden. Ook vaardigheden die nu en in de toekomst van groot belang zijn, drukken hun stempel op onze werkwijze en lesinhoud. Het gaat dan bijvoorbeeld over brede vaardigheden als creativiteit, nieuwsgierigheid, kritisch zijn, het op waarde kunnen schatten van informatie, samenwerken en plannen.

Duurzame wereld

Met ons onderwijs dragen wij bij aan een duurzame wereld in ecologische en sociale zin. Gaat het om ecologische duurzaamheid dan maken wij leerlingen bewust van wat er nodig is om de aarde gezond te houden en leren wij leerlingen hoe zij keuzes kunnen maken die daaraan bijdragen. Sociale duurzaamheid
gaat over het welzijn van mensen. Daarbij horen thema’s als diversiteit, inclusie, sociale rechtvaardigheid, participatie en veiligheid. In ons onderwijs hebben deze duurzaamheidsthema’s een belangrijke plek. Dat onze school duurzaam is, zie je ook aan de inrichting van ons plein en ons gebouw. Natuur vind je niet alleen buiten, maar ook in de school. Het team en de leerlingen zorgen voor de omgeving. Van regenton tot schooltuin, van afval scheiden tot energie besparen; onze school ademt duurzaamheid.